Ditt bollplank när du ska bygga eller renovera

FORUM

Dela den här sidan

Välkommen Gäst 

Visa/Göm Menyn
Välkommen till Byggmentors forum. Du kan läsa och skriva i forumet utan att skapa ett konto (bara att klicka på det ämne som intresserar dig och skriva ett inlägg), men för att kunna delta fullt ut rekommenderar vi att du registrerar dig. Detta är helt gratis och går väldigt fort. Då får du också chans att få reda på när någon svarar på det du skrivit, eller när en diskussion du är nyfiken på har uppdaterats. Mycket nöje! Registrera dig
Sidor: [1]
 SvaraRSS-flöde   
normal post FORUM bild Författare Ämne:Kontrollera behörighet hos hantverkaren?
Betongplug-
g
Händige harry
1b617cd179e759eda68b60a40555d560 1303806846 60x60 FORUM bild
xx FORUM bild Kontrollera behörighet hos hantverkaren?
på 2012-01-31 16:37

Såg programmet Fuskbyggarna där en hantverkare angett att han var behörig för våtrumsarbeten i avtalet med sin kund, men det var han i själva verket inte. Är det möjligt att kolla upp behörigheter hos de olika branschorganisationerna? Det måste väl gå tänker jag.

Sedan är det väl så att om hantverkaren ljugit i offert eller avtal så slår det väl tillbaka på honom själv? Eller är ansvaret helt på mig som kund att kontrollera att hans uppgifter stämmer?

Ivanhoe
Nybyggare
681acf9c27eb44504d6c38b8f4cb625a 1314184666 60x60 FORUM bild
xx FORUM bild Sv: Kontrollera behörighet hos hantverkaren?
på 2012-02-08 15:48

Citat från Betongplugg på 2012-01-31 16:37
Såg programmet Fuskbyggarna där en hantverkare angett att han var behörig för våtrumsarbeten i avtalet med sin kund, men det var han i själva verket inte. Är det möjligt att kolla upp behörigheter hos de olika branschorganisationerna? Det måste väl gå tänker jag.

Sedan är det väl så att om hantverkaren ljugit i offert eller avtal så slår det väl tillbaka på honom själv? Eller är ansvaret helt på mig som kund att kontrollera att hans uppgifter stämmer?

oavsett vem som har juridiskt ansvar tror jag att du gör dig själve en otjänst om du inte kontrollerar hantverkaren noga. Ring gärna branschorganisationen i fråga och kolla med dem, det ligger i både ditt och deras intresse att seriösa och kunniga hantverkare lyfts fram.

Snabbsvar::
b FORUM bild i FORUM bild u FORUM bild s FORUM bild code FORUM bild quote FORUM bild list FORUM bild li FORUM bild url FORUM bild img FORUM bild email FORUM bild color FORUM bild yt FORUM bild gm FORUM bild
Namn: (required)
Email: (required, not published)
Webbplats: (optional)
   Lägg till detta ämne till din e-postuppdateringar?
 FORUM bild
Säkerhetskod (Obligatorisk):
Sidor: [1]
Mingel Forum by cartpauj
Version: 1.0.33 ; Sidan laddades på: 0.061 sekunder.