Ditt bollplank när du ska bygga eller renovera

FORUM

Dela den här sidan

Välkommen Gäst 

Visa/Göm Menyn
Välkommen till Byggmentors forum. Du kan läsa och skriva i forumet utan att skapa ett konto (bara att klicka på det ämne som intresserar dig och skriva ett inlägg), men för att kunna delta fullt ut rekommenderar vi att du registrerar dig. Detta är helt gratis och går väldigt fort. Då får du också chans att få reda på när någon svarar på det du skrivit, eller när en diskussion du är nyfiken på har uppdaterats. Mycket nöje! Registrera dig
Sidor: [1]
 SvaraRSS-flöde   
normal post FORUM bild Författare Ämne:Måla om IKEA-luckor?
Millan
Nybyggare
 FORUM bild
xx FORUM bild Måla om IKEA-luckor?
på 2011-11-02 15:06

Är Ikeas köksluckor generellt enkla att måla om? har hittat en modell vi gillar och vill ha i köket men är inte helt nöjd med färgen. Tänker på att ikea ju brukar ha sina möbler i någon slags trämassa snarare än "vanligt" trä (om ni fattar vad jag menar), och då kanske det är knepigt att måla? Någon som gjort detta och kan dela med sig?

Ivanhoe
Nybyggare
681acf9c27eb44504d6c38b8f4cb625a 1314184666 60x60 FORUM bild
xx FORUM bild Sv: Måla om IKEA-luckor?
på 2012-01-17 14:06

Citat från Millan på 2011-11-02 15:06
Är Ikeas köksluckor generellt enkla att måla om? har hittat en modell vi gillar och vill ha i köket men är inte helt nöjd med färgen. Tänker på att ikea ju brukar ha sina möbler i någon slags trämassa snarare än "vanligt" trä (om ni fattar vad jag menar), och då kanske det är knepigt att måla? Någon som gjort detta och kan dela med sig?

Ikeas möbler är väl ofta rätt så välbehandlade och kan nog därför kräva både två och tre färgstrykningar för att få bra om du vill måla om, men visst går det. Frågan är ändå om du verkligen inte hittar färgen du vill ha i Ikeas sortiment? De brukar ju erbjuda rätt många färger på varje modell i min erfarenhet.

Snabbsvar::
b FORUM bild i FORUM bild u FORUM bild s FORUM bild code FORUM bild quote FORUM bild list FORUM bild li FORUM bild url FORUM bild img FORUM bild email FORUM bild color FORUM bild yt FORUM bild gm FORUM bild
Namn: (required)
Email: (required, not published)
Webbplats: (optional)
   Lägg till detta ämne till din e-postuppdateringar?
 FORUM bild
Säkerhetskod (Obligatorisk):
Sidor: [1]
Mingel Forum by cartpauj
Version: 1.0.33 ; Sidan laddades på: 0.025 sekunder.