- Detta ämne har 1 svar, 2 deltagare, och uppdaterades senast 13 år sedan av Malin JK.
Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
- FörfattareInlägg
- MariaVDeltagare
Läste om ”hantverkarformuläret”: https://byggmentor.se/bygga-nytt/mall-avtal-hantverkare/
Kanon artikel! Undrar bara över den här biten i avtalet:
Quote:Kan beställaren inte anträffas eller lämnar han inte anvisningar inom rimlig tid får entreprenören utföra tilläggsarbetet
– om kostnaderna för tilläggsarbetet inte överstiger 15 % av kostnaderna för det beställda arbetet ellerBetyder det att hantverkaren kan ringa kunden och om han inte får svar köra på upp till 15% av kostnaden, vilket ju kan vara rätt stora pengar beroende på vad det är för jobb. Min fråga blir väl egentligen ”vad är rimlig tid enligt hantvararavtalet”?
Malin JKDeltagareRimlig tid bör väl vara inom den tid som kan tänkas att man borde få kontakt, säg att man pratar dagligen om jobbet och sen nås inte beställaren på 3 dagar och jobbet står stilla. Det bör nog räknas som rimlig tid
- FörfattareInlägg
Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)